ITIL Service Lifecycle: Service Operation (SO)

ITIL® 2011 edition is comprised of five core publications: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operations and Continual Service Improvement, promoting alignment with the business as well as improving operational efficiency. The official ITIL® qualification scheme describes two streams, the Service Lifecycle Stream and the Service Capability stream

The ITIL® SO (Service Operation) course is part of the ITIL® Intermediate Lifecycle certification stream. The course prepares candidates to take the ITIL® Service Operation Intermediate exam as well as proving valuable knowledge that can be implemented in the workplace.

 

Conteúdo em destaque:

At the end of this course, you will learn:

  • The term “Service Operation”, and how it fits in the overall core ITIL Lifecycle
  • The operational activities of processes covered in other Lifecycle phases
  • Service Operation Processes
  • Organizational issues including: Functions, Groups, Teams, Department and Divisions
  • Service Operation Activities
  • Service Operation Technology Considerations and Requirements
  • Planning and Implementing Service Management Technologies
  • Managing Change in Service Operations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

 

 

DESTINATÁRIOS

CIOs, CTOs, managers, supervisory staff, team leaders, designers, architects, planners, IT consultants, IT audit managers and IT security managers and ITSM trainers who require a detailed understanding of the ITIL Service Operation phase of the ITIL core Lifecycle and the affected processes, functions and activities and their application

 

 

OUTRAS INFOS

An ITIL Foundation certificate and preferably two years work experience in an IT Service Management environment

 

Para mais informações, poderá consultar mais detalhes sobre o curso em

http://www.actualtraining.pt/P.aspx?T=2&id=ITILSO

 

Date: 09 a 12/jul das 09h30 às 17h00

Preço: 1.850€

 

ou contactar-nos via formacao@actualtraining.pt

Sobre Actual Training

Empresa de capital privado 100% nacional, fundada em finais de 2005, é a concretização de mais de 16 anos de ideias e projetos. A atividade principal da empresa é a consultoria e a formação profissional na área das Tecnologias de Informação. A organização, surge num contexto de oferecer ao mercado serviços de Outsourcing e Formação de elevada qualidade. Sendo uma empresa acreditada por diversas entidades, detém as competências mais adequadas e necessárias para efetuar formação profissional, em produtos e tecnologias, com os mais elevados padrões de desempenho, exigidos por diversos fabricantes ao nível mundial. A Actual Training, alargou o âmbito da sua oferta, à área da Gestão, construindo cursos orientados para a alta direção. Mantendo os padrões de qualidade e excelência que lhe são inerentes, procura conjugar dois fatores essenciais: 1) Ter formadores - professores universitários - com conhecimentos científicos e experiência prática, adquirida em funções de responsabilidade, na gestão de empresas. 2) Posicionar-se nesta área, como um parceiro no desenvolvimento de formação à medida (in house) e partilhar as mais modernas práticas ao nível da gestão.
Esta entrada foi publicada em Formação ITIL com as etiquetas , , , . ligação permanente.

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão /  Alterar )

Google photo

Está a comentar usando a sua conta Google Terminar Sessão /  Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão /  Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão /  Alterar )

Connecting to %s